Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Nie mam takiego problemu. Poprostu odpowiadam. A zasadność budowy lini na lotnisko jest duzo wieksza niz np w lublinie chocby z racji tego ze: 1. Za 3lata port prawdopodobnie przekroczy 800-900tys (lublin budujac linie mial zero). 2. W jasionce we wszystkich fabrykach pracuje sporo ludzi ktorzy pewnie beda dojezdzac szynobusem. 3. Bocznica towarowa dla lotniska i owych zakladow. Zamiary budowy są uzasadnione i budowa jest konieczna.
gość_1bc3b
2018-03-23 08:53
mluben - daruj sobie te prostackie zaczepki i kup maść na ból d...
Większość lotnisk ma lub chce mieć taką linię. Nawet na zadupiu w lublinie mają więc to raczej już standard. Cała sieć podmiejska ma być robiona a ta krótka odnoga od trasy na kolbuszowa to tylko ułamek. Poza tym z koncowego przystanku bedą korzystać pracownicy fabryk w jasionce a to już jest dobre kilka tyś ludzi i będzie sporo więcej. News z ostatnich dni. Nowy zaklad i 800 pracowników.
gość_cccc0
2018-03-22 15:46
Po co tam kolej jak lotnisko jest puste?
gość_31629
2018-03-21 10:58
Bocznica na pewno bo paliwo będą wozili koleja. Towary pociagiem do Waimea? Litości, co niby mieliby wozić pociagiem z cargo? Autobus jest ale co z tego jak pierwszy samolot startuje o 5:50 a pierwszy autobus L wyjezdza z Rzeszowa o 7? Na powrocie ostatni z WAW o 23:35 ale ostatni autobus odjechał o 22. Tylko taxi pozostaje. Przystanek kolejki powienien być przy terminalu, a nie przy CWK.
Ciekawe którędy będzie przebieg torów. Czy nowa linia będzie biegła śladem starych już nieistniejących torów na lotnisko. Na zdjeciach lotniczych ladnie widać dawny przebieg tych torów.
gość_4d6da
2018-03-21 10:49
Leciałem ostatnio do Rzeszowa z Warszawy, nie widzę sensu budowy tej linii kolejowej.
Są szerokie drogi, szybki transport autobusem, ale największym problemem jest to, że ten autobus jeździ strasznie rzadko. Raz na godzinę albo rzadziej. I w dodatku w mieście ma chyba tylko 2 przystanki. Można by puścić tam autobus, częściej, tylko dodać kilka przystanków. Byłoby 5 min dłużej, a znacznie więcej pasażerów.
Kolej nie ma tam w chwili obecnej ekonomicznego uzasadnienia.
Kolej planowana jest nie tylko jako transport pasażerów do lotniska ale również dla pracowników strefy przemysłowej oraz do przewozu cargo. W okolicy terminala wimea ma być bocznica do rozładunku i załadunku wagonów towarowych.
Nie pamiętam źrodła ale bylo też raz o bocznicy towarowej przy lotnisku wiec w grę wchodziloby też wożenie towarow.
gość_b6cec
2018-03-20 20:08
200 milionów wydać na inny cel. Wystarczy dostępny o każdym czasie autobus przed terminalem.Nic nie trzeba inwestować.Jest S-19 i autostrada. Chyba że chodzi o dowóz pracowników do zakładów w strefie, ale znaczna część korzysta ze swoich samochodów.
gość_31769
2018-03-20 19:03
gość_69037: Tylko ciekawe, kiedy ta kolej do lotniska we Wrocławiu będzie? Niby w planach kolei aglomeracyjnej jest...
gość_139a8
2018-03-20 18:09
w tym momencie autobusem mpk nie ma jak dojechać (linia L to jakieś kuriozum) a oni o kolei za jedyne 200 baniek.... wyrzucenie kasy w błoto i tyle, ta kasa starczy na 200 lat dotacji do normalnego autobusu choćby hybrydowego co 1h
gość_d4638
2018-03-20 17:10
Sorry, ale liczby odprawianych pasażerów nawet odrobinę nie pokrywają zasadności uruchomienia takiego połączenia.
jjemiolo
2018-03-20 16:29
@-a4e1d: a moze chodzi ze oprocz przystanku koncowego przy terminalu bedzie tez drugi kolo Parku NT? Bo jesli linia na lotnisko nie dotrzea do lotniska (czytaj terminalu) to chyba nie bedzie miec sensu.
gość_69037
2018-03-20 15:36
Wrocław czeka na pociąg do lotniska. Teraz dojazd z centrum zajmuje nawet 45 minut. W Rzeszowie jest to na pewno krócej.
Mi pomysł z koleją się bardzo podoba. To potwierdza rozwój Woj. Podkarpackiego, Rzeszowa jak i samego lotniska. Czekamy tylko teraz na nowe połączenia by to fajnie funkcjonowało.
gość_a4e1d
2018-03-20 13:47
"Przystanek kolejowy zostanie zlokalizowany w okolicach Parku Naukowo-Technologicznego." Taka z tego będzie kolej lotniskowa jak z koziej d.. trąba. PiS chce przystanek koło PN-T i G2A Areny, w cholerę daleko od terminala. A przypomnę, że pierwotne plany mówiły o tym, że przystanek ma być w bezpośrednim sasiedztwie terminala. Ju ż dziś współczuję tym, którzy będą musieli zapieprzać z walizkami w deszczu i śniegu spod G2A Areny do terminala. #dobrazmiana kjegomać... Ręce opadają.