Strajk w PLL LOT w maju?

Strajk w PLL LOT w maju? Od miesięcy przewodniczący dwóch związków zawodowych w LOT wysyłają listy do premiera Mateusza Morawieckiego, byłej premier Beaty Szydło i prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego. Materiały wędrują też do minister rodziny, pracy i polityki społecznej Elżbiety Rafalskiej oraz szefa resortu zdrowia Łukasza Szumowskiego. Pracownikom narodowego przewoźnika nie podoba się...
21/03/2018 16:41   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_1b631 2018-03-25 20:43   
gość_1b631 - Profil gość_1b631
dlatego wlasnie wolę wakacje w Polsce! nie trzeba się martwić jakimiś strajkami a majowke spędze w ktoryms z tych miejsc zobacz link jeszcze muszę zdecydować
gość_a3047 2018-03-23 14:58   
gość_a3047 - Profil gość_a3047
@gość_6377f - " (bez porównania nawet z pilotami na Ukrainie gdzie płaca lepiej-a koszty życie to każdy wie jakie tam są)", Nie dziwota że tam zarabiją więcej, bo owszem koszty zycia na Ukrainie są ZNACZĄCO WYŻSZE NIŻ w POLSCE.
gość_6377f 2018-03-23 14:38   
gość_6377f - Profil gość_6377f
do gość gość_0078e: Dziękuje za poprawkę

Zapomniałem dodać jednej istotnej rzeczy. Przy zatrudnieniu na umowy śmieciowe i np. załamaniu nogi (brak możliwości latania przez 1 miesiąc) pilot otrzyma wynagrodzenie w wysokości 0zł.

W jakim innym sektorze specjaliści mają takie umowy?

Tylko nie piszcie że można pracować gdzie indziej... bo może niech nam jaśnie panujące kierownictwo pracuje w świecie. Zresztą ostatni prezio użera się w Nigerii, i tam jego miejsce, tylko musi uważać żeby go nie skrócili o głowę przypadkiem.
gość_0078e 2018-03-23 11:39   
gość_0078e - Profil gość_0078e
do gość_6377f - "specjalistą" to Ty jesteś j.polskiego :D - tu powinienieś napisać "specjalistom" - czas wrócić chyba do szkoły.....
gość_6377f 2018-03-23 10:48   
gość_6377f - Profil gość_6377f
Dla rozjaśnienia umysłu "specjalistą" może zrozumiecie o co chodzi: Dajmy na to pilot zatrudniony na umowę śmieciową dzień przed lotem ( do np. Nowego Yorku) źle się czuję (łapie go grypa). Jeśli zrezygnuję z rejsu ( pójdzie do lekarza) to straci 16 godzin za które otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 280 zł netto za h (4480 zł). Zastanówcie się ile ludzi zrezygnuje z takiego rejsu? a później zastanówcie się czy chcielibyście lecieć z takim pilotem przez Atlantyk.

Możecie pisać ze to skandal że piloci tyle zarabiają (bez porównania nawet z pilotami na Ukrainie gdzie płaca lepiej-a koszty życie to każdy wie jakie tam są). Moim zdaniem są takie zawody w których pracownik nie powinien zastanawiać się nad tym czy jak się rozchoruję to straci pieniądze czy nie. Z całym szacunkiem do pracowników korpo, ale jak tam jesteście chorzy to jedynie co się może stać to spadek wydajności w robieniu targetów.

Pamiętajcie że amerykański klasyk mówił że piloci dostają swoje wysokie pensje za jedno lądowanie w życiu, i naprawdę lepiej żeby był wtedy wypoczęty i nie smarkał w chusteczkę.
gość_7aed5 2018-03-22 21:00   
gość_7aed5 - Profil gość_7aed5
@spotter10 - tylko idiota albo złodziej pracuje za 6 tysięcy, to powiedział nie byle kto tylko komisarza brukselska, więc to powinno zakończyć dyskusję, ostatecznie do KE muszą iść najlepsi, najmądrzejsi, wybrani spośród narodu europejskiego.
spotter10 2018-03-22 20:51   
spotter10 - Profil spotter10
Zgadzam się, że zarząd i dyrekcja zarabia nie współmiernie więcej niż personel latający. Wiadomo, że zarządcy muszą mieć więcej za swoją pracę, bo to na ich barkach leży odpowiedzialność za całą firmę i wszystkich pracowników. Ale w Polsce niestety mamy zbyt duży rozstrzał, zwłaszcza w spółkach skarbu Państwa (zwłaszcza odprawy).
Problem nie leży w tym że LOT wymusza samozatrudnienie czy stara się obejść pewne przepisy, tylko w polskim systemie. Gdyby pracownik nie był tak drogi dla pracodawcy (realne koszty to ok. 120% pensji brutto) a pracownikowi nie potrącano ok. 30% jego wynagrodzenia (mowa i umowie o pracę), to nikt by nie kombinował. To trzeba zmienić w pierwszej kolejności. Zmniejszy obciążenia fiskalne. Wtedy będziemy mieć sytuację win-win - pracodawca zapłaci mniej, a pracownik dostanie więcej.
Nie zmienia to faktu, że zarobki personelu LOT’u są znacznie powyżej przeciętnej i nie mają powodów do narzekania. Bo przypominają mi się od razu słowa Gowina, że za 10 tys. ledwo mu starcza do pierwszego. Nóż się w kieszeni otwiera!
gość_77b5a 2018-03-22 17:51   
gość_77b5a - Profil gość_77b5a
@gość_91eff oczywiście ze nie na cypryjskich. Teraz wymyślili dubajskie nadal z pominięciem ubezpieczenia i podatkow:)
gość_75dde 2018-03-22 15:56   
gość_75dde - Profil gość_75dde
F/O ma 240 zł netto za każdą godzinę lotu. Średnio przy 50h lotów w miesiącu daje to 12.000 brutto. Nie muszę dodawać ile pilot spędza czasu w podróżach, w hotelach itd. Z tego robi się nie 50 a 150h realnie. Po odjęciu ZUS i podatków, zostaje około 9000 złotych. Czy to jest mało na Warszawę ? Tak i nie. Ogarnięty programista tyle zarabia, a jednak pilot to zawód dużo bardziej odpowiedzialny i stresujący.

O ile zatrudnianie pilotów na działalności rozumiem to zatrudnienie CC jest strzałem w kolano. Tam są dużo większe rotacje niż u pilotów, ZUS jedni i drudzy płacą ten sam. Do tego trzeba się samemu rozliczać lub opłacać księgową. Jednym słowem żenada. No i pensje. Co to jest 3-4 tys na rękę na Warszawę ?

Wszędzie tylko wykorzystują ludzi, a dziesiątki milionów trafiają do zarządu.
spotter10 2018-03-22 15:21   
spotter10 - Profil spotter10
gość_88280 -> Albo należysz do tych co chcą strajkować, albo we łbie się pomieszało. 10 tys. to za mało, by dobrze żyć? Nawet jak na Warszawę to jest wysoka pensja. Od razu mi się przypominam żałosna wypowiedź Bieńkowskiej, że w Polsce tylko idiota pracuje za 5 tys. Sorry, ale 50% społeczeństwa pracuje za mniej i jakoś nie narzekają.
Fakt, że w Polsce zarobki względem kosztów życia są za niskie i każdy moim zdaniem od ręki powinien dostać 1 tys. na rękę więcej, ale mówienie takich dyrdymałów już zakrawa o pomstę. Zanim wy wszyscy, którzy zarabiacie 10 tys., zaczniecie narzekać że to mało, pomyślscie sobie ile mieliście w życiu szczęścia że zarabiacie znacząco powyżej średniej. Wiele nie miało tyle szczęścia w życiu co wy. I nie, nie jestem frustratem, który zarabia 2 tys. na rękę i zrobi wszystko, by Ci co mają lepiej, mieli gorzej.
gość_88280 2018-03-22 14:18   
gość_88280 - Profil gość_88280
@spotter10 - za 10 tysięcy to można dobrze żyć ale na prowicji, ażeby pracować w Locie trzeba mieszkać w Warszawie.
Carl 2018-03-22 13:42   
Carl - Profil Carl
Podpisuje sie obiema rekami pod tym, co napisac spotter10. Normalna osoba - kiedy nie ma ochoty gdzies dluzej pracowac - po prostu odchodzi, a nie urzadza rozroby. Dziecinada...
gość_91eff 2018-03-22 12:53   
gość_91eff - Profil gość_91eff
A tak apropos czy small dalej zatrudnia crew na cypryjskich umowach omijajac polski zus?
gość_77b5a 2018-03-22 12:34   
gość_77b5a - Profil gość_77b5a
Jaki wplyw maja zarobki na bezpieczeństwo na pokładzie? A no taki ze przy obecnych warunkach jakie lot proponuje, czyli samozatrudnieniu, nie ma juz chętnych z kwalifikacjami chociażby językowymi do pracy jako cc. Wiem od znajomych ze 3/4 stewardes wywalonych na zbity leb z linii czarterowych (TVP, ENT,. SPA) dostalo prace od tak w LO. W poprzednich firmach nie znali angielskiego nawet na przyzwoitym poziomie, więc nagle znaja w Locie? Po prostu za 3500 zl na własnej działalności nie warto zmienić pracy i zostać elite fleet, nawet za dwuletnią ulgę w opłatach za ubezpieczenie społeczne ;)
spotter10 2018-03-22 10:01   
spotter10 - Profil spotter10
Skoro w Landrynie czy Enterze płacą lepiej, to czemu nie zmienią przewoźnika? W obecnej sytuacji na rynku każda linia przyjmie z pocałowaniem w rękę doświadczony personel.
Jednak tutaj dochodzimy do sedna - w tych liniach się ciężej pracuje i oczekuje więcej od personelu. Ale to jest podstawa kapitalizmu - płaci się za wykonaną pracę a nie za bycie. Niestety w Polsce w wielu zakładach pracy, zwłaszcza tych państwowych, widać podejście że należy się więcej za nic w zamian. Myślenie „ja chcę dostawać tyle co w korpo na stanowisku kierowniczym, ale pracować tyle co nic”. I znowu - można w korpo zarobić niezłą kasę, ale wymagają znacznie więcej.
Bardzo kibicuję naszemu przewoźnikowi. Mam nadzieję, że będzie się dalej rozwijał i stanie się jedną z liczących się linii lotniczych w Europie. Ale żeby tak było, to trzeba wypieprzyć te stare podejście i myślenie, zarówno u personelu latającego, jak i pracowników biurowych, na dyrekcji kończąc.
gość_11653 2018-03-21 23:28   
gość_11653 - Profil gość_11653
@spotter10 - ZGADZAM SIE W 100% Z TWOIMI WYPOWIEDZIAMI.

@gość_c0b85 - "I pomyśleć że jeszcze nie dawno prawie byli na bruku a teraz ręce po kasę" - AMEN!

Pozdrowienia z ORD
gość_765a4 2018-03-21 22:50   
gość_765a4 - Profil gość_765a4
@spotter10: doświadczone osoby są na starych kontraktach z dobrymi pieniędzmi, nowe osoby są na samozatrudnieniu, to raz. Nikt z Wizzair nie przejdzie do LOTu, bo Wizz i Enter to najlepiej płacące linie w Polsce. Jeśli oferuje się komuś samozatrudnienie, to ok - ale powinno się dać takim osobom zarobić, bo to czysta wygoda dla pracodawcy.
W Polsce zarobki CC oscylują w granicach 5 tys.
W Europie - Brisith, Lufthansa itd. na początku płaci NAJNIŻSZĄ krajową(1400-1500 funtów w BA, to samo tylko w euro w LH). I prędzej spotkasz Panie w okolicach 60tki w Airfrance, starszy personel również w LH niż w Locie, który ostatnio zatrudnia na potęgę.
gość_0d673 2018-03-21 21:32   
gość_0d673 - Profil gość_0d673
To w locie jest tak niebezpiecznie? Jak bedziecie mieli więcej pieniędzy to samolot bedzie cięższy i szybciej paliwo spali, możecie nie dolecieć...
spotter10 2018-03-21 20:43   
spotter10 - Profil spotter10
Miałem znajomą która pracowała do niedawna w LO jako personel. Jakiś czas temu się ostro pokłóciliśmy, bo zaczęła narzekać na ciężką pracę i marne zarobki! Gdy w rozmowie wyszło, że nie ma zielonego pojęcia o zarobkach w Polsce i jej pensja jest powyżej mediany zarobków w Polsce, to w końcu wylądowała na ziemi. Bo cały czas żyła w obłokach. Powiedziałem jej to samo co napisałem wcześniej: „Nie podoba się, to zmień linię. Jesteś młoda, ładna i znasz 3 języki biegle. Idź tam, gdzie dadzą Ci więcej.”. I tak też zrobiła. Niestety musiała się wyprowadzić z Polski i kontakt nam się urwał.
Nie wstydzę się tego co napisałem. Uważam, że to towarzystwo jest za bardzo roszczeniowe. Rozumiem, że wiekowe stewki mają ogromne doświadczenie i że są potrzebne do tego, aby szkolić młodsze. Ale na boga, czemu na większości rejsów tych młodszych brak, a te starsze to raszple bez uśmiechu i z miną jakby tam pracowały za karę. Nie mam nic przeciwko doświadczonym pracownicom, ale niech ich podejście do klienta będzie takie, jak się wymaga. No, co innego jest w Eco Premium i Biznes, ale to też pokazuje, jakie jest podejście do klienta - wymuszone w zależności od zasobności portfela.
gość_a47c9 2018-03-21 20:36   
gość_a47c9 - Profil gość_a47c9
"Czy się stoi czy się leży tysiąc złotych się należy..." Pozostałości stewardes wychowanych w komunie, widać już tylko w odłożonych boczkach i przeciskaniu się między rzędami w samolotach. Ale spokojnie, na ich miejsce przychodzą młodzi, wychowani w kapitalizmie, którzy rozumieją zasady wolnej gospodarki. Za darmo umarło i niech nigdy już nie wraca. Brawo Zarząd LOT. Reszcie powinniście "serdecznie" podziękować.

WOLNOŚĆ SŁOWA SZANOWNA REDAKCJO!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy