Kolejne połączenie LOT-u z Budapesztu. Do Londynu City

Kolejne połączenie LOT-u z Budapesztu. Do Londynu City Przewoźnik będzie tam latał nowymi embraerami 190 dwa razy dziennie od 18 lutego 2019 r. Bilety są już dostępne w sprzedaży. Rejsy będą obsługiwane według następującego rozkładu: samoloty wystartują do London City o godz. 7:00 i wylądują o 8:45 codziennie (oprócz niedziel). Popołudniowa częstotliwość z Budapesztu została zaplanowana na 17:15 z przylotem o 19:00 (poza...
21/06/2018 17:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_4aadd 2018-06-23 01:44   
gość_4aadd - Profil gość_4aadd
Brawo LOT !!! Benz,Ford czy Milka tez w PL robia pieniadze to dlaczego LOT nie moze otworzyc bazy poza granica pañstwa ? nie rozumiem tyle negatywnych opinii.
Nareszcie ktos robi pieniadze i mysli z glowa ! Moze taki pasazer który leci 1-raz z Chicago do BUD bedzie tak zadowolony ( nie musi byc wszystko na NIE ) , ze postanowi za 2-lata ponownie wykupic bilet LOT-em tym razem do Berlina przez WAW.
Trzeba myslec o przyszlosci a nie o latach 70-tych.
kemot97 2018-06-22 16:02   
kemot97 - Profil kemot97
czemu zakladacie ze skoro samolot lata na LCY to od razu musi to byc polaczenie stricte tylko i wylacznie dla biznesu i automatycznie bilety beda drozsze niz np na Heathrow. Wiele 'euroepjskich' oprocz LHR lata na LYC jak np LH czy KLM i nie maja jakos super drozszych biletow na to akurat lotnisko.

Na LHR tez lataja tzw 'zmywaki' a nie tylko na STN i LUT.

Generalnie wszytskie nowo otwierane polaczenia z BUD przez LOT sa wylacznie podtykowane pobudkami politycznymi i za pewne chodzi o pakt polsko- wegierski w sprawie niezgody na przyjmowanie uchiodzcow. My im dalejmy latac w swiat, a oni nas wspieraja w nierownej walce przeciwko uchodzcow. Team POL-WEG przeciwko calej UE ;-)
gość_5da28 2018-06-22 14:23   
gość_5da28 - Profil gość_5da28
Ciekawy komentarz aczkolwiek mam uwagę co do ścisłości użytego określenia.
Czegoś takiego jak kąt stromy nie ma. Jest kąt ostry, prosty, rozwarty, wypukły, wklęsły. Stroma może być natomiast ścieżka podejścia.
gość_56a85 2018-06-22 12:27   
gość_56a85 - Profil gość_56a85
Mialem dobre przeczucie co do tego polaczenia...
gość_29954 2018-06-22 11:13   
gość_29954 - Profil gość_29954
Zarząd LOTu powinien zacząć myśleć do przodu a nie kryteriami z lat 70-tych.
Dla takiej linii jak LOT lepszym modelem niż linia sieciowa oparta o hub byłoby pójście w bardziej hybrydowy model p2p (na trasach krótkich i długich).

Linie sieciowe zaczynają czuć na plecach oddech Norwegiana, Prmiera, itp. Dlatego same zaczynają latać p2p na długich trasach (Eurowings, LEVEL, Joon).

Żadne państwo w Europie nie planuje znaczącej rozbudowy hubów ani budowy nowych hubów. Linie będę się musiały przenieść na mniejsze regionalne lotniska. A to oznacza mniejsze samoloty latające daleko np. A321LR którym z prawie całej Europy można dolecieć na wschodnie wybrzeże USA lub np. do Indii.
gość_29954 2018-06-22 11:07   
gość_29954 - Profil gość_29954
gość_ec29c
A co ma piernik do wiatraka?

Na Heathrow zazwyczaj lata się żeby lecieć dalej. A poza tym expreseem dojeżdża się z Heathrow do centrum Londynu dosyć szybko plus wiele firm ma swoje siedzby w zachodniej części Londynu i lotnisko w city wcale nie jest wtedy wygodne.
Czy Polska albo Węgry mają wielu pasażerów do samego city ktorzy będą płacić odpowiednio więcej za przelot? Zobaczymy.
gość_d606c 2018-06-22 09:10   
gość_d606c - Profil gość_d606c
Oto jak państwowa firma utrzymywana za nasze podatki rozwija budapesztańskie lotnisko. Taki Orban to jednak lisek bo kazał zlikwidować Maleva a teraz robią mu Polaczki dobrze.
gość_b09e4 2018-06-22 02:00   
gość_b09e4 - Profil gość_b09e4
Dla linii sieciowej jaką jest LOT, to nowe połączenie z BUD stanowi didaskalia oferty. Od LOT oczekuje zdobywania nowych rynków i podawania pasażerów na wiele kierunków. Proszę wrócić do projektu latania MAX-em do Abu Dhabi z QS z Etihad na całą zatokę. W zimie warto latać z WAW do Miami (zwłaszcza po zamknięciu AB z Berlina) i Cape Town 3 razy w tygodniu. Patrz Austrian do którego LOT dobije flotowo za 2 lata. Dziwi też, że w rozkładzie letnim LOT kompletnie odpuszcza PMI i LPA. W Swiss na klasę biznes rezerwacje trzeba robić na minimum 50-70 dni wcześniej. Chyba, że LOT ma niepisaną umowę z linią biało niebieską:)
gość_288f4 2018-06-21 23:11   
gość_288f4 - Profil gość_288f4
42010: warto by się zastanowić, czy połączenia o jakich piszesz nie lepiej, aby pojawiły się właśnie w BUD a nie WAW. Związki gospodarcze Rumunii i Węgiersą dużo bliższe niż Rumunii i Polski. MA zanim zbankrutował latał do 6 czy 7 portów rumunskich. Być może ma to sens, aby te rumunskie jak i inne bałkańskie miasta połączyć z Budapesztem i podobnie jak via WAW wozić pasazerow do Europy Zachodniej czy Ameryki. Ż powodu geografii mało kto poleci np. z Tirany czy Prisztiny przez Warszawę do Francji, Szwajcarii czy Płd. Niemiec, a przez BUD ma to sens. Dodatkowo te destynacje mogą dopchac rejsy atlantyckie, tak by nie było ich jak dziś chicago 2 razy w tygodniu, a 5 czy 7.
Być może w LO przestudiowali dokladnie co robił MA dobrze, a co zle i postanowili w jakimś sensie odbudować to co ma sens. W Warszawie nie ma już miejsca na rozwój. Ten możliwy będzie po rozbudowie Okęcia albo dopiero w CPK - czyli za parę lat.
gość_ec29c 2018-06-21 23:09   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Bardzo ryzykowna decyzja. BA lata 4 razy dziennie na Heathrow i Budapesztu raczej nie odda bez walki.

LCY to drogie lotnisko, wymaga specjalnych samolotów...
aguirre 2018-06-21 22:50   
aguirre - Profil aguirre
gość_42010 - jako turysta zgadzam się z Tobą w 100%. Ale jako podatnik chcę, by LO utrzymywał się bez pomocy publicznej z mojego portfela, a więc przynosił zyski. I kierunki biznesowe - LCY - to dobry ruch. Szczególnie tam, gdzie brak konkurencji (WAW i BUD). Więc to nie jest zły ruch. Na pewno motywowany politycznie, ale akurat ten z szansą na ruch wysokopłatny. I tylko takie loty mają sens spoza hubu.
gość_3758c 2018-06-21 20:59   
gość_3758c - Profil gość_3758c
Czyli wczorajszy temat wstawiony przez lysypiotr76 był prawdziwy. Myślałem, że sobie żartuje :-)
gość_42010 2018-06-21 20:45   
gość_42010 - Profil gość_42010
Rumunia. 10 lat w UE 20 milionów mieszańców.Przepiękne miasta i Karpaty. Ilość połączeń z Polski niewielka.Loty do Timisoary, Jassów czy Sibiu miałyby uzasadnienie.A tu polski tabor kierowany na Węgry, przy brakach taborowych i korzystaniu z samolotów rumuńskiej linii Blue Air ,która wypożycza samoloty dla PLL LOT.
adam1987 2018-06-21 20:42   
adam1987 - Profil adam1987
gość_38a93: Lotnisko w Kinszasie ma jeszcze większy obszar oddziaływań, w samym mieście mieszka ze 12 mln, a w ogóle nie mają połączenia do Londynu, albo bardziej lokalnie do Lagos. :)

Połączenia, szczególnie takie jak do Londynu City nie są związane z ilością mieszkańców, a powiązaniami biznesowymi, dlatego popyt z Budapeszt jest większy i potencjalnie bardziej dochodowy. Co wcale nie oznacza, że uważam ten ruch za genialny.
gość_38a93 2018-06-21 19:59   
gość_38a93 - Profil gość_38a93
Taak trzymać, Węgry 9,600 tyś mieszkańców, lotnisko w KTW teren oddziaływania 7,500 tyś mieszkańców. Ale za pieniądze polskiego podatnika można!
gość_64a9d 2018-06-21 19:47   
gość_64a9d - Profil gość_64a9d
Lepiej niech sobie utworzą spółkę z kapitałem węgierskim i tym niech ryzykują. Jak tak dalej pójdzie to polskie linie obstawią wszystkie trasy z BUD na których nie lata jeszcze W6.
piorun 2018-06-21 19:41   
piorun - Profil piorun
Niech się niby nasze narodowe linie rozwijają na obczyźnie, a Polacy niech korzystają do Londynu z FR, WIZZ, EZY czy BA, zwłaszcza ci nie z Mazowsza.Z drugiej strony niech się rozwijają na obczyźnie, to może nie wypali CPK i nie będzie zmarnowane kilkadziesiąt miliardów, bo dla trzech hubów LOT musiałby mieć więcej samolotów niż np Turkish, a na to się nie zanosi.
gość_c17c5 2018-06-21 19:29   
gość_c17c5 - Profil gość_c17c5
Problem w tym, że WAW zapchana i doszła do ściany osiągając 600 operacji dziennie i więcej slotow nie ma. Stąd uznali, że najkorzystniej będzie się rozwijać tam, gdzie nie ma lokalnego przewoźnika flagowego i można go zastąpić.
Ciekawe dokąd jeszcze będą latać z Budapesztu. Huby w WAW i BUD mogą swietnie się uzupełniać. Choć hub w Budapeszcie jeszcze trzeba zbudować. Jak postawią tam 20-30 samolotów małych i dużych wtedy będzie można mówić o hubie w BUD. KRK jest za mały i zbyt blisko WAW, aby to miało sens, jak i lotnisko nietypowe i z ograniczeniami.
gość_af8c9 2018-06-21 19:11   
gość_af8c9 - Profil gość_af8c9
I po co było wciskać 14 czerwca że te cztery nowe E190 będą na loty WAW-LCY-WAW.
gość_0fbb4 2018-06-21 19:05   
gość_0fbb4 - Profil gość_0fbb4
Historia pokazuje że reżimy wzajemnie się wspierają:)
Bardzo pomysłowy ruch z tym LCY. Ruch wysokopłatny a dla jednego połączenia zamawianie samolotów pewnie się nie spinało finansowo.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy