Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
widzicie, Szanowni Panowie, to jest troche skomplikowane, kupilem bilet dla kogos, mial to byc mily prezent i nawet w zaproszeniu wydrukowalem godzine wylotu - coz pewnie Paolo - 79 ma racje, pewnie zmienia jeszcze X razy. ...ale dalem im szanse zeby nie bylo (!), ja na na szczecie kupilem sobie i pozostalym czlonkom imprezy bilety z Londynu - wieksze prawdopodobienstwo planowego lotu. dzieki za wsparcie,chyba zaczynam coraz bardziej "lubic" C0. Pozdro!
trav: nie zrażaj się, rezerwują bilet z C0 trzeba brać pod uwagę że może ulec zmianie rozkład lotów (mi też odwołali rejs). Jeśli będziesz chciał w związku z powyższym zmienić sobie dzień wylotu, nie powinno być z tym problemu (przynajmniej ja nie miałem problemów ze zmianą - w końcu to oni pierwsi odwołali mi lot). E-mail przyjdzie w swoim czasie. Możesz do nich zadzwonić :))) Powodzenia.
paolo-79
2008-02-12 01:09
trav:na pewno nie wyslali email'a bo do momentu Twojego lotu jeszcze X razy zmienia godzine..;)
btw - powinni zmienic na stronie swoje haselko na PAY MORE EXPECT LESS.
Sorry za OT, ale 10 dni temu kupilem bilet do Aten z KRK by CEZERO (a co tam pomyslalem dam im szanse) wylot byl o 19:15 - wiec calkiem niezla pora (nastepnego dnia mam prom) - mozna jeszcze wyspac sie w hotelu, dzis patrze na strone CEZERO i... pomijam, ze cena nizsza, ale lot przesuniety o kilka godzin. tym razem wylot o 23:40, przylot do Aten 3:05 zamiast 22:40. malo mnie nie trafilo, chyba to byl pierwszy i ostatni raz z C0 - oczywiscie e-mail ze zmianami jeszcze do mnie nie dotarl - wiec kto wie moze zmienia date odlotu na: 3dni, tygodnie, miesiace wczesniej albo pozniej...chyba trzeba sie jednak tej linii wystrzegac...wyslalem e-mail'a za zapytaniem - zobaczymy co i czy w ogole odpowiedza. Porazka
maxx: toź to zwykła realokacja środków. Co mnie to obchodzi, że dopłacili inni pasażerowi - ostatnich gryzą psy. Co do pieniędzy samorządowych to się z Toba ostrożnie* zgodzę - są to środki publiczne. 0,01 za kerozynę nie jest dobrym argumentem, ponieważ na krótkich trasach (a na takich latają LCC) koszt paliwa nie jest wbrew pozoroma najistotniejszy, chociaż z uwagi na rosnące ceny ropy oczywiście nabiera znaczenia. Stąd te dopłaty paliwowe, a u LCC opłaty za bagaż. Najlepszym przykładem jest oczywiście FRancunia dla której brak dopłat paliwowych to swego rodzaju fetysz - coraz wyższe ceny paliwa rekompensują właśnie krojąc kasę za bagaż, odprawę etc.
* ostrożnie - wiele lotnisk mocno się rozwinęło i w ogóle zaistniało właśnie dzięki FR - dlaczego mieliby za to nie zapłacić?
maxx: ale w LO i LH nie jest inaczej....lecac w najniszej taryfie przwoznik wlasciwie nic na tobie nie zarabia. A jak kupisz taryfe flex lub moze OW lub w terminie gdzie juz te tanie bilety sa wysprzedane to dofinansowujesz takie specialne taryfy...;-)
tomekk: ja do Krakusów nic nie mam, ale lokalne centusie (Kaszuby) to są straszne ludzie :) No ale loty za 0,01 mnie wkurzają, boć to lipa i kant. Teoria ekonomii głosi, że nie ma bezpłatnych obiadów - jeśli stenus zapłacił 0,01, to za kerozynę na jego przewiezienie zaplacili inni pasażerowie, albo co gorsza samorząd. Tak czy owak mniej lub bardziej z mojej kieszeni. Fajnie że się lata tanio, ale są jakieś granice?
maxx: a co złego w byciu centusiem? Ja jestem ;) I to krakowskim (euro)centusiem :P.
hamburg: czemuż to myślisz że jestem centusiem? Nie jestem. Im więcej konkurencji, tym lepiej. Katowiczan ma rację, AF/BA/whatever mile widziane. A co lotnisk, hm... jeśli taki Machczyński 10 lat współpracuje tylko z LH+SK+LO, to czego się spodziewasz.
hamburg: dokładnie tak jest, różnica między LCC a tzw. tradycyjnymi przewoźnikami zaciera się. Ja sam wybrałem "tradycyjnych" na moje wiosenno - letnie wojaże. Ceny LCC nie zachęcały, a serwis lepszy no i mile można zbierać ;) W zasadzie jest mi obojętne jakim przewoźnikiem lecę pod warunkiem, że odpowiada mi cena i terminy lotu. Oczywiście jeżeli różnica między "tradycyjnymi" a LCC jest minimalna (a tak jest coraz częściej właśnie dzięki konkurencji o której piszesz), to wybieram oczywiście "tradycyjnych" ;). Druga istotna sprawa to lotniska, oczywiście lepiej lecieć na te bardziej "główne", ale czasami "pola kukurydzy" są z różnych przyczyn bardziej dogodne ;).
katowiczan: jezeli byl taki dobry...to czemu sie wycofali? Ale juz teraz jest konkurencja....pomiedzy LCC a Tradycyjnymi. Jak myslisz czy kiedys maxx by mog sobie poleciec Oneway do Hiszpanii za niecale 800 PLN...NIE kiedys bylo wszystko drosze. Sam zauwazylem ze ceny lotow od wejscia LCC do PL zbadly gwaltownie. Teraz place w LO za bilet do GDN okolo 100€-140€ w LH 160-200€. Kiedys bylo tak ze za lot do GDN placilismy 300€/600DM-400€/800DM....w LH bylo 350€-400€. A juz taniej niz 100€ return u tradyjcyjnego nie idzie......niestety maxx bedzie musiaj sie wtedy przesiasc na LCC jezeli uwaze ze to za drogo.
wlasnie przed chwila poinformowalem o tym redakcje pasazer.com ;-))))) // ale fajne...GDN znowu dostaje szybki dostep do Azji ;-)
katowiczan
2008-02-11 16:43
maxx'owi chyba nie chodzi o ilość lotnisk, a o to, żeby na tych ,które już są była większa konkurencja ze strony przewoźników sieciowych. Tak jak np. AF kiedyś latał do KTW a wycofał się w tajemniczych okolicznościach (LF był dobry!)
A od 31 marca wraca do Gdańska Finnair - będą latać 4 razy w tygodniu (1-3-56-) do Helsinek...
A poza tym co ma Star Alliance do lotnisk?.....to ich wina ze w Polsce nikt nie dozy dotego aby bylo wiecej lotnisk.
a w czym zmonopolizowali? Macie przeciesz w PL przeroznych przewoznikow. Malo? Pod monopolem rozumiem ze tylko LO lub LH lata do PL. Jak juz tutaj ktos na forum powiedzial....Polacy sa marudnym narodem...i ma chyba racje.
hamburg: co mam?? Zmonopolizowali nas i tyle. Nas czyli takie lotniska jak Gdańsk. W Hiszpanii każda wieś ma lotnisko i tam jest miejsce zarówno dla Spanaira (by Lufa), Iberii, jak i innych przewoźników...
maxx: ale bmi baby nie nalezy do Star Alliance....tylko bmi. A mi jakos Star Allinace pasuje. Nie wiem co masz przeciwko temu.
Czy możemy wreszcie przestać być skazani na dyktat Star Alliance? Won! Won! Won! Przypomnę, że bmi baby to spółka BMI, które jest taką brytyjską Lufą. Lufką właściwie. Dziękujemy i poprosimy o OneWorld - Iberia, British Airways... Heathrow sucks, ale za to reszta mucho gusto.