To nie powinno być zgłoszone (komentarz vinsent7 o daje passports)?
gość_ec29c
2018-12-01 13:00
@gość_a9546
Podałeś przepis na 100% bankructwo LOT-u. Odrzutowe liliputy są bardzo drogie w przeliczeniu na miejsce, a konkurencja będzie się zaostrzać.
I na pewno latanie 3-4 razy dziennie do Koszyc, Kowna, Billund, Bremy czy Stavanger byłoby wielkim błędem. Być może otwarcie połączenia do Bremy dwa razy dziennie miałoby jakiś sens, ale lepiej, by LOT latał dwa razy dziennie do Manchesteru, Dublina, Bolonii, Lyonu. Można też wysłać MAX-y na nocowanie do Madrytu, Charkowa, Odessy i Zaporoża. Ja bym zrezygnował z Wiednia i otworzył dwa razy dziennie Bratysławę na Q400.
Małe miasteczka typu Kowno, Połąga bez dopłat od samorządów nie mają najmniejszego sensu.
Milczarski w jednym z wywiadów mówił, że różnice w kosztach w przeliczeniu na samolot pomiędzy E175 i E195 są niewielkie i E195 powinien być najmniejszym samolotem we flocie. Ja byłbym zwolennikiem CS300, ale jeśli LOT kupi E195-E2 to tragedii nie będzie.
LOT w strategii zakłada MAX-y uzupełniane przez CS lub E2.
gość_a9546
2018-12-01 00:07
JJemilo: LOT potrzebuje głównie E2:175/190/195 w liczbie ok 60, aby mogli 3-4x dziennie latać po drugo i trzeciorzednych portach europejskich jak Koszyce, Kowno, Billund, Brema czy Stavanger i przez Warszawe wozić między nimi pasazerow.
Do tego 10-15x7M7 lub 319neo i 10x7M8 lub 320neo latajace do stolic europejskich i TLV. Przydałoby się tez ok 5-6xA321LR na poradziecka Środkową Azje + Irkuck czy Katmandu. Oraz 30x787-8/9/10 na Azje i Pln Ameryke.
Razem ok. 120 samolotów. Czyli o ok 40 więcej niż teraz.
gość_45822
2018-11-30 23:13
Mega wynik. Brawo LOT! Teraz tylko trzeba zamowic 40-50 x B737 MAX 8 aby rozbudowac flote sredniego zasiegu i miec wlasne samoloty a zebrac od innycj linii np Blue Air itd.
gość_60838
2018-11-30 21:54
adam7692: Dokładnie to samo pomyślałem. Szkoda nerwów na takich osobników....
adam7691
2018-11-30 21:48
@kidloco: boli dupa, że ktoś chwali LOT a nie LH
gość_311cc
2018-11-30 20:43
kidloco: aż taki ból w d***, ze Lot ma jakieś pozytywne osiągnięcia i nie da się na niego znowu napluć? Współczuje.
Gdybym chciał czytać autopromocyjne teksty Lotu, to bym wszedł an lot.com
gość_ec29c
2018-11-30 16:25
Problem z B38M we flocie LOT-u jest taki, że Ryan zamówił 135 MAX-ów i prawdopodobnie zapłaci za nie znacznie mniej niż LOT.
Ja obstawiam, że nawet Wizz za swoje A321neo na 239 miejsc zapłaci mniej, niż LOT za swoje 186 miejscowe MAX-y. A Wizz to bezpośredni konkurent na Okęciu.
Dlatego myślę, że podstawą floty powinien być CS300 i szkoda, że LOT nie zamówił go przed wykupem przez Airbusa kiedy Bombardier był zdesperowany i na zamówienie typu 30 - 60 sztuk dałby gigantyczny upust. A to latanie dwa razy dziennie ma sens również dla turystów, którzy płacą za noclegi.
Przy tanio kupionych CS300 LOT mógłby pokusić się o ekspansję p2p w regionach. Tanio to znaczy taniej na miejsce, niż Ryan swoje MAX-y i Wizz swoje A321 neo. Regiony są zbyt biedne na E-jety.
Oczywiście MAX-y (9 i 10) lub A321 neo też powinny zostać zamówione, podobnie jak A321LR.
jjemiolo
2018-11-30 16:09
@scrillo: sadze ze LO potrzebuje conajmniej 25 maszyn wielkosci B38M. Jednakowoz na srednim zasiegu przydalyby sie tez mniejsze maszyny rzedu 130-150 miejsc na "ciensze" linie i te gdzie trzeba wiekszej czestotliwosci. Jesli LO chce zostac przy Boeingu kandydatem jest nowszy Embraer E2. Alternatywnie A220-300 (CS3) rowniez pasuje na ten segment. To wszystko zalezy jaka jest definicja "sredniego zasiegu".
@jjemiolo: Zgadzam sie. B78M to dobry wybór i liczę na to, że flota średniego zasięgu LO zostanie ujednolicona do tego modelu.
jjemiolo
2018-11-30 15:00
Wydawaloby sie ze to drobna sprawa ale jednak to znaczace wyrozienie bo ma miejsce na LHR ktory obserwuje wiele ludzi. Widac oplaca sie inwestowac w dobry sprzet skoro w krotkim czasie LO wyskoczyl z konca tabelki na czolo. Trzeba wiecej Maxow, wycofac 734, oraz naprawic silniki uziemionych Dreamlinerow.