Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_fff86
2019-09-14 12:33
gość_348d0: Niestety, podobno LH blokuje możliwość zawarcia umowy CS między LOTem a Air India, więc póki co są jedynie kody AI na rejsach LO po kontynencie.
gość_348d0
2019-09-14 00:03
Oj, widać ze cos dobrego się dzieje z polskim przewoźnikiem. LOT w końcu się rozwija. Delhi na pewno będzie sukcesem. India zawsze była ma listach polski podróżników a teraz jest kierunek dla polskiego biznesu. Czy LOT będzie miał code share z Air India na trasie Warszawa-New Delhi?
gość_b54b0
2019-01-23 16:36
do gość_a318d Będzie dobra cena netto aby było mnustwo biznesa. W gratisie ma być terz mnustwa kursa języka polska dla kaszdego agenta.
gość_44d23
2019-01-19 00:55
Fajnie, a ma ktoś wiedzę jakie następne kierunki są na tapecie? i kiedy?
gość_54a10
2019-01-18 02:03
Warszawa - Delhi bedzie dobre bezposrednie polaczenie.
Ale......czy beda Dreamlinery latali, skoro problem ze silnikami robi sie gorszy, a mial byc lepiej?
LOT powinnien NATYCHMIAST wyleasingowac 4 x B777 na 4 lata, bo balagan trwa.
gość_b021f
2019-01-16 21:34
jjemiolo
Pracuję w Krakowie i wiem jak wiele firm tutaj ma podwykonawców w Indiach. U mnie latamy przez Londyn (i pewnie nadal będziemy bo jesteśmy częścią BA).
Ale czasami być może korzystalibyśmy z LOT bo trochę zaoszczędzilibyśmy na hotelach i czasie.
Poza tym Okęcie się zapycha. A połączenia czy lotnicze czy kolejowe między Warszawą a Krakowem są tak częste że nie ma dużej różnicy między jedną a drugą lokalizacją.
@lysypiotr76: brałem pod uwagę taki rozkład podany w tekście:
LO71 22:40 - 09:00(+1)
LO72 11:15 - 15:50
W powietrzu wg planu 14h 55m na dwa loty...
To moim zdaniem więcej niż 6h 50m (tyle może w jednym kierunku, ale wtedy powrót 8h 05m). Coś pomyliłem?
@gość_9a2b6: ale LH760/761 omija te same tereny...
jjemiolo
2019-01-16 19:32
@29954: bylbym za dalszymi polaczeniami do Azji, le nie jestem pewien czy mialyby one sens z KRK. Na dalekim dystansie WAW zbiera z calego kraju, plus daje tranzyty spoza Polski co w ogolnym rozrachunku ma wiekszy sens niz liczenie tylko na ruch P2P. Osobiscie poza DEL obstawilbym w Indiach tylko BOM. Jedynie BA i LH lataja do czterech lotnisk (DEL, BOM, BLR, MAA), AF do trzech (DEL, BOM, BLR). LX do dwoch (DEL, BOM). Chyba Polska jeszcze nie w tej samej lidze. Ale moge sie mylic.
A co do cyklow operacyjnych: oczywiscie samolot po powrocie z DEL o 1545 (wg rozkladu na stronie LO) moze czekac do 2240 na nastepna rotacje do DEL. Bedzie czas na przeglad, sprzatanie, zaladunek,itp. Rzecz w tym ze linie staraja sie skrocic przerwy miedzy kolejnymi cyklami do niezbednego minimum. Siedem godzin to troche dlugo. LOT juz obecnie stara sie o lepsze wykorzystanie maszyn. Przykladowo (wg Flightradar24.com), w poniedzialek (14.01) Lotowski SP-LSC przylecial z PEK do WAW o 1103, odlecial do ICN o 1648, wrocil do WAW we wtorek (15.01) o 14.41, po czym o 1730 odlecial do ORD, wrocil dzis do WAW o 1338, by odleciec do YYZ o 1731, dokad nadal leci. Jak widzisz miedzy kolejnymi cyklami maszyna stala w WAW nie dluzej niz 5.5 godziny a we wtorek nawet niecale 3 godziny. Dlatego pytalem w moim poprzednim poscie tutaj czy przypadkiem LO nie szykuje nastepnej trasy z odlotami kolo 20-tej, bo to daloby w miare wystarczajaca przerwe w WAW po powrocie z DEL. Przykladowo, loty z WAW do PVG z wylotami okolo 20, wracalaby do WAW (po 2 godzinach postoju w PVG) miedzy 18 a 19 nastepnego dnia, co daloby 4 do 5 godzin przerwy przed nastepnym potencjalnym cyklem do DEL lub SIN. Ale, jak wspomnialem mozna czekac 7 godzin na DEL lub SIN w obecnym rozkladzie.
gość_ec29c
2019-01-16 19:19
@gość_29954 @scrillo
W 100% się zgadzam. SIN jest do likwidacji.
Oprócz tego w Kalifornii San Jose (lub ewentualnie SFO) powinien zastąpić LAX.
WAW - DEL oferuje też bardzo optymalne spalanie. Jest to ponad 2800 mil morskich co daje niższe spalanie na milę niż na trasie do SIN, do którego jest prawie 5100 mil morskich.
gość_22fc1
2019-01-16 14:41
gość_00456 Jeszcze tylko Szanghaj,Hong Kong,Dżakarta, Hanoi, Ho Chi Minh, Bangkok, Bombaj, San Francisco, Meksyk Waszyngton,Montreal Rio de Janeiro
gość_00456
2019-01-16 11:05
Jeszcze tylko Szanghaj,Hong Kong,Waszyngton,Montreal
lysypiotr76
2019-01-16 10:54
demar- Według rozkładu lot będzie trwał 6h 50 minut.
gość_29954
2019-01-16 08:39
jjemiolo
A gdzie mają lecieć?
Jeden samolot wylatuje o 22:40 i ląduje o 9.00. Po dwóch godzinach startuje i ląduje w Warszawie o 15.40.
Musi mieć czas na jakieś przeglądy a w powietrzu jest przecież kilkanaście godzin więc ma świetne wykorzystanie.
Indie są dużo lepszym połączeniem niż np. Singapur. Nie chodzi tylko rotacje które zapeniwają dużo lepsze wykorzystanie saolotów i niższe koszty.
W Polsce w centrach biznesu pracuje prawie 300 tys. ludzi. Większość z tych firm w Indiach powiązane firmy. Dochodzą do tego turyści (dla nich sezon zimowy jest idealny bo pogoda jest wtedy lepsza na podróże) co sprawia że można część floty z Japonii czy północnego Atlantyku przekierowac na Indie.
LOT powinien dodać kolejne połączenia do Indii. Najlepiej z Krakowa (największe centra usług) do Bangalore, Mumbai lub Chennai.
gość_9a2b6
2019-01-16 01:28
@demar, dystans będzie dłuższy niż po great circle bo LO będzie zapewne leciał nad Morzem Czarnym i Kaukazem żeby ominąć wschód Ukrainy.
@gość_4fa34: przylot o 15:50 do WAW jest "planowy".
Ale takie godziny dają dużą rezerwę czasu - dystans WAW-DEL wg gcmap to 5271km, na jeden lot rozkład przewiduje średnio ok. 7,5h (7:20-7:35), co daje średnią prędkość ok. 706 km/h
Dla porównania rozkład WAW-JFK daje średnią ok. 782km/h, WAW-ORD ok. 786 km/h.
Można też porównać LH760/761, który przewiduje średnio ok. 8h (7:30-8:30), choć trasa FRA-DEL jest o 862km dłuższa),
Moim zdaniem zostało to tak zaplanowane, aby mieć spory "margines" na ewentualne spóźnienia (tak duży na rozpoczęcie nowej trasy uważam za rozsądne posunięcie), ale jest bardzo prawdopodobne, że średnio ten samolot będzie sporo przed "planowanym" czasem - czyli przesiadki na popularne odloty popołudniowe z WAW (w tym do USA) powinny być jak najbardziej realne .
jjemiolo
2019-01-15 21:58
Zgadzam sie z gosciem 4fa34 ze powroty z DEL sa "na styk" wzgledem wieczornej fali na Atlantyk. Oznacza to ze jak DEL spozni sie tylko 10 minut, odloty atlantyckie musza sie opoznic zeby zabrac tranzytowcow z Indii. Zarazem, ten rozklad stwarza dosc korzystne przesiadki z z Europy Zachodniej i Polnocnej w obie strony. Sadze ze LO liczy bardziej na ruch miedzy Europa a Indiami a mniej na tranzyty atlantyckie, chociaz te ciagle sa mozliwe. Nie wiem tylko jak te cykle wpisuja sie w ogolny rozklad zagospodarowania sprzetu. Na przyklad gdzie poleca maszyny po powrocie z DEL, bo nie za Atlantyk. Moze szykuje sie jeszcze jakas dodatkowa trasa z wylotami z WAW w okolicy 2000?
gość_457e9
2019-01-15 21:20
Cieszy fakt, ze sie rozwijaja Indie to zupelnie inny klient- trzeba poczekac na jakich trasach w Indiach bedzie obowiazywala umowa codeshare plus fakt, iz uruchamiaja sprzedaz na 8 miesiecy przed rozpoczeciem rejsow oznacza, ze beda mogli obserwowac rywali- na pewno TK,EK, QR czy nawet PS beda grali promocjami wiec LOT nie moze sprzedawac biletow ciagle w promkach.
gość_a318d
2019-01-15 20:52
Prosze zaproponujcie ciekawa cene netto ze stop over-em w WAW na trasie Toronto-Delhi a ja wam dam mnustwo business-u.
Agent Z.
gość_324bf
2019-01-15 20:12
Czy ja dobrze liczę uwzględniając czasy lokalne? Lot WAW-DEL ma trwać 6:50? to jest możliwe?!