LOT poleci do Indii. Od września loty do Delhi

LOT poleci do Indii. Od września loty do Delhi Pierwszy rejs z Warszawy do Delhi został zaplanowany na 17 września 2019 roku. Delhi będzie jednocześnie szóstym obsługiwanym przez LOT połączeniem do Azji.  Warszawa - Delhi  Połączenie do Indii będzie realizowane samolotami Boeing 787-8 oraz Boeing 787-9 pięć razy w tygodniu według rozkładu:LO71 Warszawa 22:40 - Delhi...
15/01/2019 09:47   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_fff86 2019-09-14 12:33   
gość_fff86 - Profil gość_fff86
gość_348d0: Niestety, podobno LH blokuje możliwość zawarcia umowy CS między LOTem a Air India, więc póki co są jedynie kody AI na rejsach LO po kontynencie.
gość_348d0 2019-09-14 00:03   
gość_348d0 - Profil gość_348d0
Oj, widać ze cos dobrego się dzieje z polskim przewoźnikiem. LOT w końcu się rozwija. Delhi na pewno będzie sukcesem. India zawsze była ma listach polski podróżników a teraz jest kierunek dla polskiego biznesu. Czy LOT będzie miał code share z Air India na trasie Warszawa-New Delhi?
gość_b54b0 2019-01-23 16:36   
gość_b54b0 - Profil gość_b54b0
do gość_a318d Będzie dobra cena netto aby było mnustwo biznesa. W gratisie ma być terz mnustwa kursa języka polska dla kaszdego agenta.
gość_44d23 2019-01-19 00:55   
gość_44d23 - Profil gość_44d23
Fajnie, a ma ktoś wiedzę jakie następne kierunki są na tapecie? i kiedy?
gość_54a10 2019-01-18 02:03   
gość_54a10 - Profil gość_54a10
Warszawa - Delhi bedzie dobre bezposrednie polaczenie.
Ale......czy beda Dreamlinery latali, skoro problem ze silnikami robi sie gorszy, a mial byc lepiej?
LOT powinnien NATYCHMIAST wyleasingowac 4 x B777 na 4 lata, bo balagan trwa.
gość_b021f 2019-01-16 21:34   
gość_b021f - Profil gość_b021f
jjemiolo
Pracuję w Krakowie i wiem jak wiele firm tutaj ma podwykonawców w Indiach. U mnie latamy przez Londyn (i pewnie nadal będziemy bo jesteśmy częścią BA).
Ale czasami być może korzystalibyśmy z LOT bo trochę zaoszczędzilibyśmy na hotelach i czasie.
Poza tym Okęcie się zapycha. A połączenia czy lotnicze czy kolejowe między Warszawą a Krakowem są tak częste że nie ma dużej różnicy między jedną a drugą lokalizacją.
demar 2019-01-16 20:57   
demar - Profil demar
@lysypiotr76: brałem pod uwagę taki rozkład podany w tekście:
LO71 22:40 - 09:00(+1)
LO72 11:15 - 15:50
W powietrzu wg planu 14h 55m na dwa loty...
To moim zdaniem więcej niż 6h 50m (tyle może w jednym kierunku, ale wtedy powrót 8h 05m). Coś pomyliłem?

@gość_9a2b6: ale LH760/761 omija te same tereny...

jjemiolo 2019-01-16 19:32   
jjemiolo - Profil jjemiolo
@29954: bylbym za dalszymi polaczeniami do Azji, le nie jestem pewien czy mialyby one sens z KRK. Na dalekim dystansie WAW zbiera z calego kraju, plus daje tranzyty spoza Polski co w ogolnym rozrachunku ma wiekszy sens niz liczenie tylko na ruch P2P. Osobiscie poza DEL obstawilbym w Indiach tylko BOM. Jedynie BA i LH lataja do czterech lotnisk (DEL, BOM, BLR, MAA), AF do trzech (DEL, BOM, BLR). LX do dwoch (DEL, BOM). Chyba Polska jeszcze nie w tej samej lidze. Ale moge sie mylic.
A co do cyklow operacyjnych: oczywiscie samolot po powrocie z DEL o 1545 (wg rozkladu na stronie LO) moze czekac do 2240 na nastepna rotacje do DEL. Bedzie czas na przeglad, sprzatanie, zaladunek,itp. Rzecz w tym ze linie staraja sie skrocic przerwy miedzy kolejnymi cyklami do niezbednego minimum. Siedem godzin to troche dlugo. LOT juz obecnie stara sie o lepsze wykorzystanie maszyn. Przykladowo (wg Flightradar24.com), w poniedzialek (14.01) Lotowski SP-LSC przylecial z PEK do WAW o 1103, odlecial do ICN o 1648, wrocil do WAW we wtorek (15.01) o 14.41, po czym o 1730 odlecial do ORD, wrocil dzis do WAW o 1338, by odleciec do YYZ o 1731, dokad nadal leci. Jak widzisz miedzy kolejnymi cyklami maszyna stala w WAW nie dluzej niz 5.5 godziny a we wtorek nawet niecale 3 godziny. Dlatego pytalem w moim poprzednim poscie tutaj czy przypadkiem LO nie szykuje nastepnej trasy z odlotami kolo 20-tej, bo to daloby w miare wystarczajaca przerwe w WAW po powrocie z DEL. Przykladowo, loty z WAW do PVG z wylotami okolo 20, wracalaby do WAW (po 2 godzinach postoju w PVG) miedzy 18 a 19 nastepnego dnia, co daloby 4 do 5 godzin przerwy przed nastepnym potencjalnym cyklem do DEL lub SIN. Ale, jak wspomnialem mozna czekac 7 godzin na DEL lub SIN w obecnym rozkladzie.
gość_ec29c 2019-01-16 19:19   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_29954 @scrillo

W 100% się zgadzam. SIN jest do likwidacji.

Oprócz tego w Kalifornii San Jose (lub ewentualnie SFO) powinien zastąpić LAX.
scrillo 2019-01-16 17:14   
scrillo - Profil scrillo
WAW - DEL oferuje też bardzo optymalne spalanie. Jest to ponad 2800 mil morskich co daje niższe spalanie na milę niż na trasie do SIN, do którego jest prawie 5100 mil morskich.
gość_22fc1 2019-01-16 14:41   
gość_22fc1 - Profil gość_22fc1
gość_00456 Jeszcze tylko Szanghaj,Hong Kong,Dżakarta, Hanoi, Ho Chi Minh, Bangkok, Bombaj, San Francisco, Meksyk Waszyngton,Montreal Rio de Janeiro
gość_00456 2019-01-16 11:05   
gość_00456 - Profil gość_00456
Jeszcze tylko Szanghaj,Hong Kong,Waszyngton,Montreal
lysypiotr76 2019-01-16 10:54   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
demar- Według rozkładu lot będzie trwał 6h 50 minut.
gość_29954 2019-01-16 08:39   
gość_29954 - Profil gość_29954
jjemiolo
A gdzie mają lecieć?
Jeden samolot wylatuje o 22:40 i ląduje o 9.00. Po dwóch godzinach startuje i ląduje w Warszawie o 15.40.
Musi mieć czas na jakieś przeglądy a w powietrzu jest przecież kilkanaście godzin więc ma świetne wykorzystanie.

Indie są dużo lepszym połączeniem niż np. Singapur. Nie chodzi tylko rotacje które zapeniwają dużo lepsze wykorzystanie saolotów i niższe koszty.
W Polsce w centrach biznesu pracuje prawie 300 tys. ludzi. Większość z tych firm w Indiach powiązane firmy. Dochodzą do tego turyści (dla nich sezon zimowy jest idealny bo pogoda jest wtedy lepsza na podróże) co sprawia że można część floty z Japonii czy północnego Atlantyku przekierowac na Indie.
LOT powinien dodać kolejne połączenia do Indii. Najlepiej z Krakowa (największe centra usług) do Bangalore, Mumbai lub Chennai.
gość_9a2b6 2019-01-16 01:28   
gość_9a2b6 - Profil gość_9a2b6
@demar, dystans będzie dłuższy niż po great circle bo LO będzie zapewne leciał nad Morzem Czarnym i Kaukazem żeby ominąć wschód Ukrainy.
demar 2019-01-16 00:13   
demar - Profil demar
@gość_4fa34: przylot o 15:50 do WAW jest "planowy".
Ale takie godziny dają dużą rezerwę czasu - dystans WAW-DEL wg gcmap to 5271km, na jeden lot rozkład przewiduje średnio ok. 7,5h (7:20-7:35), co daje średnią prędkość ok. 706 km/h
Dla porównania rozkład WAW-JFK daje średnią ok. 782km/h, WAW-ORD ok. 786 km/h.
Można też porównać LH760/761, który przewiduje średnio ok. 8h (7:30-8:30), choć trasa FRA-DEL jest o 862km dłuższa),

Moim zdaniem zostało to tak zaplanowane, aby mieć spory "margines" na ewentualne spóźnienia (tak duży na rozpoczęcie nowej trasy uważam za rozsądne posunięcie), ale jest bardzo prawdopodobne, że średnio ten samolot będzie sporo przed "planowanym" czasem - czyli przesiadki na popularne odloty popołudniowe z WAW (w tym do USA) powinny być jak najbardziej realne .
jjemiolo 2019-01-15 21:58   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Zgadzam sie z gosciem 4fa34 ze powroty z DEL sa "na styk" wzgledem wieczornej fali na Atlantyk. Oznacza to ze jak DEL spozni sie tylko 10 minut, odloty atlantyckie musza sie opoznic zeby zabrac tranzytowcow z Indii. Zarazem, ten rozklad stwarza dosc korzystne przesiadki z z Europy Zachodniej i Polnocnej w obie strony. Sadze ze LO liczy bardziej na ruch miedzy Europa a Indiami a mniej na tranzyty atlantyckie, chociaz te ciagle sa mozliwe. Nie wiem tylko jak te cykle wpisuja sie w ogolny rozklad zagospodarowania sprzetu. Na przyklad gdzie poleca maszyny po powrocie z DEL, bo nie za Atlantyk. Moze szykuje sie jeszcze jakas dodatkowa trasa z wylotami z WAW w okolicy 2000?
gość_457e9 2019-01-15 21:20   
gość_457e9 - Profil gość_457e9
Cieszy fakt, ze sie rozwijaja Indie to zupelnie inny klient- trzeba poczekac na jakich trasach w Indiach bedzie obowiazywala umowa codeshare plus fakt, iz uruchamiaja sprzedaz na 8 miesiecy przed rozpoczeciem rejsow oznacza, ze beda mogli obserwowac rywali- na pewno TK,EK, QR czy nawet PS beda grali promocjami wiec LOT nie moze sprzedawac biletow ciagle w promkach.
gość_a318d 2019-01-15 20:52   
gość_a318d - Profil gość_a318d
Prosze zaproponujcie ciekawa cene netto ze stop over-em w WAW na trasie Toronto-Delhi a ja wam dam mnustwo business-u.
Agent Z.
gość_324bf 2019-01-15 20:12   
gość_324bf - Profil gość_324bf
Czy ja dobrze liczę uwzględniając czasy lokalne? Lot WAW-DEL ma trwać 6:50? to jest możliwe?!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy