gość_8f098
2020-02-07 23:39
Akurat do podróżowania z Holandii do Francji i Belgii Eurostar nie jest specjalnie potrzebny, bo tę rolę dobrze wypełnia Thalys....
gość_8f098
2020-02-07 23:37
gość_34231: Myślę, że powody przekłamań są proste. Ekoterroryści chcący uszczęśliwiać świat na siłę porównują emisję dwutlenku przez samolot z emisją przez sam pociąg (praca silników plus klimatyzacja), bez uwzględniania emisji podczas produkcji energii elektrycznej, którą taki pociąg zużyje. Druga strona medalu jest może być też taka, że ze względu na fakt iż na Zachodzie duża część energii elektrycznej pochodzi z elektrowni atomowych, to nikt nie bierze pod uwagę faktu, że co prawda emisja dwutlenku jest mniejsza niż przez elektrownie węglowe, ale też istnieje.
Osobiście jestem przekonany, że ten pierwszy powód jest najbliższy prawdy.
gość_34231
2020-02-07 18:26
Ciekawe jak wyliczono, że emisja jest 80% niższa w przeliczniu na pasażera. Podejrzewam tu propagandowy szwindel. Żeby pchnąć wielki i ciężki pociąg przez pół Europy, nie najprostszą trasą, zatrzymywać go i rozpędzać...
Ktoś zna metody takich obliczeń?
gość_17657
2020-02-06 00:17
Pytanie jaka cena w porównaniu z lotem:)
Eurostar po drodze z Londynu do Amsterdamu ma tez Francje i Belgie, wiec obsluguje kraje Unii Europejskiej.
Pamietaj by wsiadajac w ES w Amsterdami wysiasc w Lille (ostatni przystanek w drodze do kraju trzeciego)
gość_9a53e
2020-02-05 13:37
Zamiast rozwijać połączenia kolejowe wewnątrz Unii Europejskiej, to promują je do państw trzecich.