@gość_b1e76 Obecnie we flocie LOT lata już chyba 7 czy nawet 8 ex-Azuli. Wszystkie E195AR plus kilka LR.
gość_12d45
2020-02-11 19:01
gość_73bba: Lepiej nie, bo aż strach się bać co to by były za trasy i jakie straty by przynosiły...
gość_73bba
2020-02-11 17:37
Może zbazują kilka w regionach? Ponoć są takie plany - wszystkie w WAW sie nie zmieszczą.
gość_b1e76
2020-02-11 15:40
A ile AZUL-owych już w WAW jest? to nie jest pierwszy.
Zamówienie E2, było drugim w historii, po 2 latach od 1. Założyć się można, że na specjalnych warunkach by finansowanie i ciągłość produkcji zapewnić i jakiś tam mały sukces brazylijski. Latanie po Brazylii to też czysta reklama/promocja dla obojga.
Odległości większe, samolot więcej w powietrzu niż na ziemi. Spalanie zatem jest istotne.
Na teraz ma 47 z czego 11 już w LO jest
Bardzo ciekawe dane podał AZUL na styczniowym spotkaniu dla inwestorów.
Np. 195-E2 w stosunku do E195 ma o 14% niższe średnie koszty rotacji („Average Trip Cost”) oraz o 26% niższe bezpośrednie koszty operacyjne per seat („Direct Operating Cost per Seat”), w tym o 19% niższe spalanie.
Przy kosztach niższych o 26% per seat nie dziwi pozbywanie się z floty stosunkowo młodych bo średnio 6-7 letnich samolotów.
Warto przy tym zaznaczyć, że analizowany był 136 miejscowy 195-E2 względem 118 miejscowego E195 (czyli nowy E2 ma o 18 miejsc więcej), a AZUL korzysta z E2 już od kilku miesięcy, więc nieco danych zostało już zebranych.
W momencie prezentacji AZUL dysponował 53 sztukami E195, z czego umowa z LOT-em obejmuje 18 sztuk i do 14 opcji, natomiast umowa z Breeze Group obejmuje do 28 sztuk (jak widać suma 18+14+28 to 60 samolotów więc z definicji wszystkie opcje nie mogą być zrealizowane, bo jest ich więcej niż 53, a ostateczny podział dopiero się okaże).
Faza opuszczania Embraerów E1 z floty AZUL jest planowana na lata 2020-2022, z czego 26 sztuk w roku 2020, 20 sztuk w roku 2021 i 7 sztuk w roku 2022.
adam1987
2020-02-11 09:18
Dla mnie to jednak spore zaskoczenie, że linia pozbywa się sześcioletnich samolotów. Tym bardziej, że będą korzystać z nowszej wersji tej rodziny samolotów.
gość_5783d
2020-02-11 08:36
Q400 powinny zostać we flocie jeszcze przynajmniej 5-7 lat, ew. zamienione na Q400NG którymi lata np. SpiceJet w konfiguracji 90 miejscowej. Ten samolot to przewaga konkurencyjna LO na trasach z Demoludów i mniejszych regionów. Bez niego slf jeszcze spadną, a i tak już nie są na najwyższym poziomie.