Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_f13b5
2020-06-22 10:21
Megula: jak znam życie, to najbardziej burza się ci, którzy i tak nigdzie nie poleca...
gość_f13b5
2020-06-22 10:20
Niestety w Locie widać chaotyczność działań i brak jasnej koncepcji jak wracać do pracy. Nowy rozkład jest w tej chwili wprowadzony do połowy lipca, ale od 15.7 cały czas można kupić bilety na wszystkie połączenia z rozkładu letniego tak jakby on się nie zmieniał. Z jednej strony, może to mieć w niektórych przypadkach plusy - mogę kupić tanio bilet na mało chodliwe połączenie, a później i tak będą musieli mnie przewieźć tym, które będzie (mowa oczywiście o obsługiwanych kierunkach), z drugiej strony nie da się sprzedawać biletów przez cały czas tylko 2-3 tygodnie naprzód, to nie PKP. Linie jak Lufa już podjęły ostateczne decyzje w odniesieniu do zmian w letnim rozkładzie i pasażer wie, skąd dokąd będzie mógł poleciec, w Locie jest to jedna wielka loteria. Pytanie, czy to brak kompetencji na poziomie planowania siatki, czy brak kompetencji na poziomie podejmowania decyzji. Na pewno wyprzedzenia dwutygodniowego będą się trzymać, bo w przypadkach odwołań rejsów musieliby wypłacać odszkodowania, ale jak długo tak się da jechać? Teorie spiskowe o wyborach i upadłości wkładam między bajki, bo gdyby miało to cokolwiek wspolnego z wyborami to samoloty podrywalyby się z ziemi jeden po drugim, zaś teorie dotyczące upadłości tez się kupy nie trzymają, bo takich rzeczy nie załatwia się z dnia na dzien.
Ludzie się burzą ze "bo wczesniej latało wiecej" - no ale ludzi tez wczesniej latało wiecej - nie puszcza przeciez pustych samolotów jak ludzie nie chcą latać tyle co poprzednio
gość_9715e
2020-06-20 21:37
"Brakuje tu Zurichu gdzie latały fule, brakuje Nicea gdzie również latem było dobre obłożenie. Gdzie Genewa? Czy Paryż ? I na koniec , gdzie Larnaca?
To naprawdę były bardzo dobre kierunki i ich brak jest niezrozumiały?..."
Latały pełne, ale skądś musiały brać pasażerów i na pewno nie z p2p, nie ma jak tego zasilić sensownie w tej chwili to i się nie otwiera.
gość_83d0c
2020-06-18 21:44
Do 14ego cokolwiek musi być realizowane żeby stworzyć pozory (i zebrać z rynku trochę gotówki), przed drugą turą nie może dojść do upadłości. Dlatego ta siatka jest "do 14ego", bo po 14tym nastąpi istotna zmiana ;)
gość_6d5ec
2020-06-18 19:12
@gość_037bd : LH zarobi solidnoscia uslugi a niepewnoscia gdzie ten zuraw nasr...
gość_037bd
2020-06-18 13:52
Snippet z GDS'ow - jutrzejesze availability LH z WAW. Zdaje sie ze zly Niemiec tak czy inaczej zarobi, nawet jak 50% samolotu jest puste:
** LUFTHANSA - AN ** 1 FR 19JUN 0000
13LH 1347 J1 C1 Y1 B1 M1 WAWFRA 0950 1135 32N 0
14LH 1351 J3 C3 D3 Y3 B3 M3 U3 H3 Q2 WAWFRA 1720 1905 32N 0
** LUFTHANSA - AN ** 1 FR 19JUN 0000
13LH*1613 JL CL YL BL ML WAWMUC 1315 1450 CR9 0
(tlumaczac na normalny jezyk - wszystkie rejsy full a czesc ma pewnie drobny overbooking)
gość_6d945
2020-06-18 10:08
A ja wczoraj dostałe taka wiadomość z LOT:
"Informujemy, że z dniem 1 lipca 2020 Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzą siatkę połączeń o rejsy międzynarodowe. Ze względów epidemicznych rozkład lotów opracowany do 14 lipca 2020 obejmuje przede wszystkim rejsy do krajów Strefy Schengen oraz popularne destynacje wakacyjne. Kolejne kierunki będą przywracane stopniowo, tym samym Twój rejs został anulowany."
czyli wszystko jest super i anulujemy Twój lot :(
gość_0c50b
2020-06-18 09:53
aktualnie LOT, to ostatnia linia, gdzie kupilbym jakis przelot.
Nawet ten LOT-bis czy LOT 2.0 to jakas niepewna i niestabilna sytuacja, a
patrzac, jak ta firma przez lata, byla zarzadzana, festiwal niekompetencji, dziwnych
decyzji i tak dalej, to ja nie wierze, ze Polska jako kraj, kiedykolwiek bedzie miala
stabilnego, silnego przewoznika. I smutne to troche.
gość_13540
2020-06-18 08:59
No to cienko. Sytuacja jest chyba poważniejsza, niż się wszystkim wydaje. Latanie na pół gwizdka i wożenie powietrza generuje większe straty niż nielatanie. LOT - RIP.
gość_15e22
2020-06-18 08:15
@gość_b8c63 LOTowi to akurat nasz nieRząd będzie dopłacał więc może sobie i latać pustymi samolotami a nie straci.
gość_a0177
2020-06-18 07:28
Co do upadłości Lotu o której tak tu wszyscy mówią.
Byłby to ogromny błąd Państwa Polskiego dopuścić do tego. Ale niestety jak to już gdzieś napisałem , PiS czego nie dotknie to spier.....
Za Lotem w obecnej formie wiele nie przemawia. Ale jeśli zmieni się pomysł na model lini , zarząd czyli wykonawcy , to wciąż firma ta ma potencjał. Sloty jak i najtańsza siła robocza ( gdzie w jakiej lini w Europie znajdziemy kapitana któremu można zapłacić ok 1000€ za ok 160h w tzw stby czyli do dyspozycji pracodawcy pod telefonem :)))) )
gość_6964b
2020-06-18 01:41
Londyn w systemie rezerwacji dopiero od 15 lipca...a Lufa ponad 2 tygodnie wcześniej!!!
gość_a0177
2020-06-17 21:04
Kryzys widać gołym okiem. Brak tu rozmachu w stylu Wizz.
Natomiast kierunki jakie LOT otwiera w pierwszej kolejności z beretu.
Brakuje tu Zurichu gdzie latały fule, brakuje Nicea gdzie również latem było dobre obłożenie. Gdzie Genewa? Czy Paryż ? I na koniec , gdzie Larnaca?
To naprawdę były bardzo dobre kierunki i ich brak jest niezrozumiały?...
Coś tu kupy nie trzyma się.
gość_b8c63
2020-06-17 20:51
dopoki lot nie zniesie durnego zakazu 50% miejsc w samolocie, wszystkie te loty będą nieopłacalne i tylko pogłębia kryzys w którym juz jest LOT.
gość_7141f
2020-06-17 20:33
adam1987: nikt nie pytał o racjonalność takiej decyzji, a o to czy dobrze wnioskuje z artykułu, ale trzeba było koniecznie się popisać?
gość_6d5ec
2020-06-17 20:29
@gość_7141f : jakim prawem maja na zwrot 180 dni skoro sam bilet lotniczy nie jest impreza turystyczna ??? Maja zwrocic w ciagu 7 dni i dotyczy to LOTu jak i LH
czy innych operujacych w EU lini.
''Sam bilet na lot nie jest usługą turystyczną w rozumieniu Ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Aby tak było to zgodnie z Art. 4 ust. musiałby to być pakiet dwóch różnych usług turystycznych''
Nie nawijaj tutaj tak o wrednej niemieckiej Lufthansie bo nikt nie czeka u nich ponad rok na zwrot za biletu, glupia propaganda nie wiemy czy tak samo nei bedzie z zwrotami od 'upadlego' LOTu jak przejmie biznes nowa spolka wtedy moze sie okazac ze zobaczysz 50% swojego zwrotu w ciagu tego pol roku o ktorym bredzisz.
adam1987
2020-06-17 20:21
@gość_7141f: To dość racjonalna decyzja. LOT ma code-share na połączeniach do FRA i MUC, więc może wykorzystywać połączenia Lufthansy do zasilania swoich połączeń.
gość_6d5ec
2020-06-17 20:18
A kto kupi bilet jak 17h przed odlotem moze byc zakaz lotu lub czekac na zwrot pienedzy ponad 4 miesiace /walczyc z nowym podmiotem aby zaplacil za dlugi starego/ ??
gość_28712
2020-06-17 20:13
LOT nie będzie latać do Frankfurtu ani Monachium...
bo się brzydzi...