Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl
2023-08-09 18:57
analityk, demografia nie jest problemem, gdyż choć młodych ludzi będzie mniej to przyszłe starsze osoby będą latać dużo więcej niż obecne. Imigracja - tu nie ma takiej opcji, że ktoś się nie zgodzi - to się będzie działo "samo".
To wcale nie musi być "najazd" wielką grupą przez granicę, takie rzeczy dzieje się powoli ale systematycznie: np. student z Afryki przyjeżdża na studia do Polski, zostaje na dłużej. Podobnie osoby z krajów arabskich.
Będziemy też sami potrzebować pracowników np. lekarzy.
Choć jak pokazuje przykład osób uciekających przed wojną z Ukrainy: taki gwałtowny napływ ludności też jest możliwy.
Nie ma szans na większą "deglobalizację". Nawet gdyby to wystąpiło, to cargo w Polsce jest tak słabo odprawiane drogą lotniczą (wyjeżdża z Polski drogami na lotniska w innych krajach), że jest i tak bardzo duży obszar na rozwój.
Na serio "nic się nie opłaca"? Dobrze, ze kiedyś przeniesiono lotnisko w Warszawie na Okęcie, bo byłoby nadal na Polach Mokotowskich...
analityk
2023-08-09 17:49
Ciągle te pijane teksty o wzroście ruchu lotniczego. Jaki wzrost? Popatrzcie na demografię. Na znaczącą imigrację nikt się nie zgodzi.
Więc dla kogo budować te lotniska, porty, drogi ekspresowe?
Emeryci potrzebują domów seniora a nie lotniska.
Rozbudowa przepustowości na Okęciu i w Modlinie spokojni by wystarczyła. Zwłaszcza że rośnie ruch p2p (Kraków i Modlin już są powyżej 2019) a Okęcie może dogoni w przyszłym roku. Ale nie dochodowym ruchem biznesowym tylko turystycznym. Więc LOT będzie miał coraz trudniej żeby zarabiać.
Brednie o cargo to też bajka. Na świecie jest deglobalizacja. Coraz mniejszy handel z Chinami. Spadek eksportu Chin do USA w lipcu -23%, do Europy -20%.
A nasi mistrzowie "słomianych misiów" chcą budować port kontenerowy. Przeładowujemy 2,5 mln TEU i już w 2022 był spadek przeładunków. Tymczasem my już mamy możliwości przeładunkowe na 3 mln TEU, w Gdyni i Gdańsku jest rozbudowa do 5 mln a w Świnoujściu chcą wydać miliardy na kolejne 2 mln TEU. Po co? Czy jakikolwiek ciołek to policzył?
verdiprati
2023-08-09 10:44
Może pisówa Michalina napisze kilka mądrych zdań co dalej z LOTem?
krzysiekl
2023-08-09 09:41
zamiast takich dyrdymałów na temat powodów przelotu piłkarzy z Radomia, warto jednak w takim wątku jak ten pofantazjować co dalej z LOTem.
W tej chwili jest mocno związany z grupą Lufthansy i M&M. Prawdopodobnie jest to najlepsze rozwiązanie do którego przyzwyczaiła się większość pasażerów LOT. Czy jednak faktycznie to najlepsze rozwiązanie?
Jeśli tak, czy ta współpraca powinna zostać zacieśniona, choćby przez powołanie jakiejś spółki joint venture? (bo na sprzedaż całości LOTu by stać się częścią grupy Lufthansa raczej wiele osób będzie krzywo patrzeć, plus może nawet UE miałaby negatywną opinię gdyż grupa Lufthansa jest już w naszym regionie bardzo mocno rozwinięta).
Jeśli nie to może warto szukać innych linii do współpracy, rozważając nawet zmianę aliansu? Byłoby to jednak dosyć drastyczne, wiązało się ze zmianą programu lojalnościowego.
Czy są jeszcze inne rozwiązania?
Prywatyzacja przez giełdę, to może być cel, ale obawiam się, że teraz przyszłość firmy jest zbyt niepewna by się to mogło udać.
krzysiekl
2023-08-09 09:35
jsg, skąd wiem? bo sam bym wolał lecieć z pustego lotniska niż z zatłoczonego. Wczesna pora wylotu to nie jest problem, poszukałbym hotelu w okolicy lotniska. To zdecydowanie lepsze niż zawalanie nocy.
Tak więc lot z Radomia uważam za całkowicie zrozumiały.
Kwestia ceny też mogła mieć znaczenia, Radom jest tańszy.
Michalina12
2023-08-09 09:03
Do jsg: nie napinaj się tak bo Ci gumka od majtek pęknie. Na razie Twoje komentarze są tak głupie i nieracjonalne iż nie widzę żadnego sensu żeby publicznie odpowiadać na Twoje pytania. Jak zmądrzejesz to będziemy rozmawiać.
I co z tego, że jest 1200 osób w ciagu 90 minut? I nie mam tam miejsca?
Kolejna kwestia to skąd krzysiskl wiedział, że Legia woli latać z Radomia, a nie z Modlina czy Okęcia?
michalina12 a ty sie znasz na pseudoartykułach? Kiedyś zadałem Tobie pytanie i pozostało bez odpowiedzi. Zatem zaptyam ponownie: Jakie kwalifikacje ma osoba o nicku michalina 12, aby pisać, że 'uznają się za wielkich znawców i fachowców'. Czy Ty masz odpowiednie kwalifikacje aby zliczyć Ciebie do nieudawanych znawców i fachowców?
Michalina12
2023-08-08 23:34
Pseudoartykul pisany przez pseudospecjaliste o wyimaginowanych problemach. Trzeba jednak przyznać i to wprost ze chyba autorzy tych artykułów otrzymują jakieś gratyfikacje od tanich linii lotniczych bo trudno zrozumieć ta nienawiść i niechęć do narodowych linii lotniczych które są nasze własne i które chca rozwijać kierunki z lotniska w Polsce. To jest jakoś szok jak się czyta komentarze ludzi którzy żywią jakaś nienawiść i ogromna niechęć do tego co polskie.
@jsg od 5.45 do 7.35 jest 6-7 odlotów przy 4 stanowiskach security i 4 gatach. Czyli na tej niewielkiej przestrzeni jest średnio 1200 osób.
@jsg od 5.45 do 7.35 jest 6-7 odlotów przy 4 stanowiskach security i 4 gatach. Czyli na tej niewielkiej przestrzeni jest średnio
krzysiekl
2023-08-08 14:54
jsg, odwiedź Modlin o 5:30 rano i zobacz ile jest wtedy osób na lotnisku.
w Radomiu byli praktycznie sami.
To nie ja oskarżam, więc to nie ja musze bronić.
Nie ma uzasadnienia by oskarżać o to, że zostali zmuszeni do lotu z Radomia, czego nie wykluczę ale uważam za nieprawdopodobne.
Nie widzę też sensu by kontynuować ten wątek.
Ile jest operacji w Modlinie pomiędzy 05:00 a 06:30?
Kolejny ram powtarzasz, że piłkarze woleliby, chcieliby odlecieć z Radomia lub miec puste lotnisko. Rozmawiałeś z nimi lub organizatorami wyjazdu o tym?
krzysiekl
2023-08-08 13:44
jsg, już odpowiadałem na takie pytanie.
Tak Modlin jest znacznie bardziej zatłoczony od Radomia, ludzie narzekają na brak miejsc siedzących.
Piłkarze mogą chcieć mieć puste lotnisko gdzie nikt poza kilkoma dziennikarzami nie będzie ich zaczepiać.
Jeśli lot z Modlina byłby korzystniejszy to by tak lecieli. Twierdzenie, że zostali zmuszeni do lotu z Radomia to oskarżenie które raczej trzeba udowodnić lub pozostawić w teczce "teorie spiskowe".
Przypominam o co pytałem: 'Na jakiej podstawie wyciągasz takie wnioski, że lot o 06:30 z Modlina jest niekorzystny, a lot z Radomia o 6 rano już tak? Byłeś w komisji organizacyjnej czy może rozwialeś z przedstawicielami klubu, skoro twierdzisz, że nie lubia latać z zatłoczonego Modlina. I czy Modlin jest aż tak zatłoczony o 06:30?'
krzysiekl
2023-08-08 12:48
jsg, to winę trzeba udowodnić a nie niewinność!
(czyli jeśli były naciski na Legię by leciała z Radomia to trzeba to wykazać a nie siać pustych oskarżeń. ja opisałem w tamtym wątku kilka powodów dlaczego lot z Radomia mógł być przez nich uznany za najlepszy).
Londyn się dusi, nie ma warunków na rozbudowę lotnisk, nawet z Heathrow jest problem, tam po prostu nie da się stworzyć jednego lotniska. Dodatkowo to dużo większa aglomeracja od Warszawy co podkreśla problem.
U nas wystarczy CPK plus Modlin.
Natomiast Okęcie + Modlin + Radom to zbyt mało.
Modlin niech przestanie promować jednego przewoźnika (bo zniżki może otrzymać de facto tylko największy, czyli tylko FR) to nie będzie problemów z jego rozbudową bo zacznie sensownie zarabiać na siebie.
Czekam również na odpowiedź w wątku o Legii, bo do tej porty nie otrzymałem odpowiedzi.
London City: brak integracjiz transportem kolejowym dalekobieżnym, jeden pas, ogrniczenia nocne, cenne tereny na których jest położone
London Heathrow: brak integracji z transportem kolejowym dalekobieżnym, ogrniczenia nocne
Nikt nie mysli o zintegrowaniu lotnisk Londynu w jeden CPK, bo to byłby absurd. Podobnie jest z budową CPK - bez sensu. Jest Okęcia i Modlin i to wystarczy. Należy je po prostu doinwestować, a nie sztucznie blokować inwestycje w Modlinie.
krzysiekl
2023-08-08 10:35
@jsg
nie działa.
Okęcie jest: zbyt małe na przyszłość, ma ograniczenia w nocy i środowiskowe, nie ma dwóch pasów równoległych, jest niekorzystnie położone dla osób spoza Warszawy, nie jest zintegrowane z dalekobieżnym transportem kolejowym, jest zbyt blisko centrum - zajmuje cenny obszar który można lepiej wykorzystać.
Gdyby choć nie pierwszy element, gdyby dało się je rozbudować do choć 50mln to pewnie kolejne niedogodności zostałyby zignorowane...
Nie wiem dlaczego zmieniać coś co działa. Jest Okęcie i Modlin. Nieszczęsny Radom i ewentualnie Łódź. Budowa wątpliwego CPK w szczerym polu to nie jest najlepszy pomysl, aby nie powiedzieć miś naszych czasów. Bardzo drogi i słomiany miś.