Poznań: 5 mln pasażerów najpóźniej w 2040 roku

Poznań: 5 mln pasażerów najpóźniej w 2040 roku Poznańskie lotnisko notuje stałe wzrosty, w ubiegłym roku obsłużyło prawie 2.8 mln pasażerów. W tym roku podróżnych najprawdopodobniej będzie jeszcze więcej, głównie dzięki Ryanairowi, który w sezonie letnim uruchomi aż 6 nowych połączeń z Poznania do Malagi, Pragi, Palermo, Salonik, Dubrownika i Kopenhagi oraz doda do swojej poznańskiej bazy jeden dodatkowy samolot....
27/03/2024 11:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2024-04-01 01:14   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Powtórzę. Typowe regionalne lotnisko. Powtórzę. Kanibalizacja. Lotnisko w Poznaniu na dziś nie wytwarza aż tak dużego potoku podróżnych by obie linie dały sobie radę w tej wielkości portu . Oferta np. jednego dziennie połączenia a powinny być minimum dwa loty dziennie przez obie linie to KANIBALIZACJA !!! Pozwól że pozostanę przy swoim zdaniu.
Co do Krakowa i Gdańska?
Te dwa lotniska są dość specyficzne. Mają poza Warszawą najwięcej połączeń tradycyjnych linii z dolotem do hubów. Ale mają też swoją specyfikę. Jest sporo połączeń tanich linii które mają więcej pasażerów latających DO KRK/GDN niż w drugą stronę. Wynika to z turystycznej atrakcyjności miasta/regionu.
cronwood 2024-03-31 11:26   
cronwood - Profil cronwood
Jaka znowu kanibalizacja? Czy Ty w ogóle rozumiesz znaczenie tego słowa? Czy rotacje do Frankfurtu "kanibalizują" Monachium? Połączenie z drugim hubem sojuszu znacznie wzmocniłoby ofertę SkyTeam.

No i tekst "Poznań to typowe regionalne lotnisko w Polsce" jest dość żenujący. Porównaj (najlepiej w trybie wizji lokalnej) chociażby z Wrocławiem, nie mówiąc już o Krakowie czy Gdańsku, przemyśl , wyciągnij wnioski, a potem się wypowiadaj.
lysypiotr76 2024-03-30 14:15   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
@cronwood Taki AF to może być problem, to kanibalizacja z KLM w jednej grupie.
Poznań to typowe regionalne lotnisko w Polsce. Oferuje typowe doloty do lotnisk hubowych, sporo połączeń emigracyjnych oraz czartery które akurat w Poznaniu stanowią sporą część.
cronwood 2024-03-29 09:26   
cronwood - Profil cronwood
To jest bełkot. To nie epitet, to diagnoza. W 2023 miał "już za chwileczkę, już za momencik" wejść jakiś przewoźnik legacy (w internecie się zabulgotało, entuzjaści obstawiali AF, LX, może BA), potem było poruszenie, że A3 wystąpił o sloty na sezon letni - a tymczasem mamy enuncjacje jak z kozetki psychoanalityka, że Bykowskiego "kręci San Sebastian, Santander czy Bilbao", i że "marzą mu się jeszcze loty z Poznania do Bolonii lub Pizy". Jak byłem dzieckiem, to opowiadałem dorosłym o swoich marzeniach, w nadziei, że mi chociaż coś kupią z tej listy - ale wiceprezes dziadowskiego lotniska, coraz bardziej odstającego od innych krajowych portów powinien robić coś innego niż bredzenie o tym, co go kręci. A ten remont niefunkcjonalnego terminala spowoduje, że przez dwa lata będziemy mieli pierdalnik, a potem wciąż niefunkcjonalny, ciasny terminal (na który jednak wydano sporo kasy).
Pekka 2024-03-28 13:22   
Pekka - Profil Pekka
VP Bykowskiego coś kręci... Pewnie chodzi o linie niskokosztowe, które mają na koszt podatnika wprowadzać nowe połączenia. Za pieniądze z samorządu Ryan uruchomi ulubione miasto Bykowskiego, które to połączenie poprawi wynik lotniska. Czyli po staremu - prywatyzuj zyski, upubliczniaj koszty.
A że jakieś problemy z bagażem? To już Bykowskiego nie kręci. To źli oni, a nie dobrzy my.
flytfs 2024-03-27 12:51   
flytfs - Profil flytfs
Problemy z bagażem - to problem braku pracowników. Niestety, nikt już nie chce za 4000 zł przerzucać walizek. Przy okazji rozbudowy, warto przekształcić też poczekalnię biznesową w coś bardziej cywilizowanego, co by równało do standardów jakie są w innych poczekalniach chociażby w Polsce. W tej chwili to jest dramat.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy